Friday, June 28, 2013

Semoga~~


Assalamualaikum...

Dalam hidup ini, jika kita terlalu mengejar kesempurnaan, maka kita akan jadi seperti pengejar yang berlari terus. Tanpa ada penghujung yang pasti. Kita akan jadi seperti seorang yang terlalu haus dan terus mencari minuman terbaik, sempurna. Kehausan yang boleh menyebabkan kita hilang pertimbangan dan tenggelam dalam dunia sendiri. Ya, tenggelam.

Sedangkan manusia diciptakan dengan kelemahan juga kelebihan masing-masing. Dan untuk kesempurnaan, manusia tidak boleh bersendirian kerana DIA menetapkan hati manusia itu memerlukan pasangan. Jadi, jika kita mencari kesempurnaan pada pasangan, kit
a tak akan pernah jumpa. Dia tidak sempurna, kita tidak sempurna, namun dia ada kelebihannya dan kita ada kelebihan kita. Itulah yang menjadikan hidup ini sempurna dalan nada dan gaya ketenangan kita.


i made this by myself, hoping it will cherish.. happy teacher day. Moga ALLAG berikan yang terbaik dalam perjalanan hidup ini. Ameen.


Baiklah, moga Allah memberkati kalian yang telah menemui pasangan masing-masing, Moga Allah temukan kalian dengan yang terbaik buat yang belum bertemu, dan moga Allah gantikan yang lebih baik buat yang pernah kehilangan, serta moga DIA isikan hati yang pernah tercuri dengan rasa ketenangan dan kebahagian yang jauh lebih indah dari segalanya. Ameen

p/s: Pesanan penting untuk diriku sendiri.. moga bermanfaan jua buat yang lain.

************************

Ya Allah Sesungguhnya aku bermohon kepadaMu iman yang menggembirakan hatiku dan keyakinan yang sebenar-benarnya sehingga aku mengetahui ia tidak mengenaiku melainkan apa yang Engkau tuliskan bagiku dan Redha daripada Engkau dengan apa yang Engkau bahagikan kepadaku, Engkaulah pengawalku dunia dan akhirat, matikanlah aku dalam Islam dan pertemukanlah aku dengan orang-orang yang soleh”

0 sahabat/iah: