Saturday, June 23, 2012

1st Posting.



The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires
Ward , William A


Meneruskan perjuangan yang perlu dimulai semula. Masih termagu-magu, bagai orang yang hilang arah dan punca. Namun, masa tidak begitu cukup untuk berdiam lama-lama. Langkah mesti diteruskan tak kira bagaimana jua keadaan, persekitaran dan rakan taulan. Masih ada yang perlu dilaksanakan. Bukan masanya untuk berhenti, tapi ini adalah masa untuk bermula semula dalam sebuah larian yang agak panjang.

Allah tidak akan menguji sesuatu yang di luar kemampuan seseorang. Sahabat-sahabat masih ramai yang teruji dengan sejuta kepayahan. Apa yang penulis temui hanyalah sebuah ujian yang kecil berbanding mereka. Jadi, tak perlulah merungut.

Perkara yang paling penting sekarang adalah "mereka". Moga Allah berikan kekuatan untuk terus berada di sisi mereka. Untuk memberikan mereka segala yang terbaik, segala yang fardhu. Dan keluarkan mereka daripada kejahilan yang gelap itu. 
ALLAHUMMA UNSURIL ISLAMA WAL MUSLIMUN...




*******************
“ Ya Allah Sesungguhnya aku bermohon kepadaMu iman yang menggembirakan hatiku dan keyakinan yang sebenar-benarnya sehingga aku mengetahui ia tidak mengenaiku melainkan apa yang Engkau tuliskan bagiku dan Redha daripada Engkau dengan apa yang Engkau bahagikan kepadaku, Engkaulah pengawalku dunia dan akhirat, matikanlah aku dalam Islam dan pertemukanlah aku dengan orang-orang yang soleh”

0 sahabat/iah: