Tuesday, August 16, 2011

Iftar~~

teet...

Penulis men"forward" mesej iftar yang diterima daripada seorang sahabat kepada 3 orang sahabat yang lain. Tetapi dalam hati sudah terdetik perancangan yang berbeza.

Akhirnya, perancangan itu diutarakan pula sahabat yang lain, jadi ia direalitikan bersama-sama.

Kami merempit lagi, untuk kali terakhir barangkali. Menuju Bazaar di kaw SMK Taman U. Kali ini kali ke-3 penulis mengunjungi bazaar Ramadhan, bazaar yang ketiga juga. Membeli dan bertemu apa yang patut. Selesai, kami pon balik.

Hari ini, salah seorang teman "seteratak" kami akan pulang. Jadi, kebiasaan beriftar bersama di MSI setiap hari diubah sedikit. Kami beriftar di "teratak" sahaja. Inilah kali pertama kami Iftar Ramadhan di "teratak", sebelum ini tidak pernah. Si Pemilik kasut putih akan pulang kerana telah berjaya menyelesaikan tugasnya. Maka, tinggallah si pemilik kasut pink, putih dan coklat cair sahaja kini.



Si Pemilik Kasut Putih sudah melangkah ke jalan bertentangan...T_T






Awal-awal lagi SPKP (si Pemilik Kasut Putih) sudah berkemas. Itulah antara bagasi yang ikut serta untuk pulang.






NaSi kerabu...simpan separuh untuk sahur





Banyak juga hidangan iftar yang dikumpulkan. Bukan apa, boleh kata selama ini kami hanya menerima hidangan di masjid sahaja. Tidak menambah apa-apa. Jadi, apabila sudah berkesempatan, inilah jadinya.

buat SPKP yang balik,
kenangan suka duka kita melalui detik cemas dan ceria disini pasti kekal dalam ingatan. Tak kira jauh atau dekat jarak kita, InsyaALLAH jika ikhlas kerana ALLAH, maka akan terpahat selamanya. Selamat Jalan, Moga kita akan berjumpa lagi.


Salam Ramadhan, semoga bertemu lagi.


Kita boleh mencari duit dengan bekerja
kerana Allah menjanjikan rezeki pada usaha,
kita boleh sampai ke tempat jauh tanpa kenderaan
kerana Allah berikan kaki untuk berjalan
namun kita hanya boleh mencipta persahabatan
pabila ALLAH memperkenankan
dan memperlunakkan hati kita
untuk saling redha dan saling terima
pada kelebihan dan kelemahan setiap insan...


***************

“ Ya Allah Sesungguhnya aku bermohon kepadaMu iman yang menggembirakan hatiku dan keyakinan yang sebenar-benarnya sehingga aku mengetahui ia tidak mengenaiku melainkan apa yang Engkau tuliskan bagiku dan Redha daripada Engkau dengan apa yang Engkau bahagikan kepadaku, Engkaulah pengawalku dunia dan akhirat, matikanlah aku dalam Islam dan pertemukanlah aku dengan orang-orang yang soleh”


2 sahabat/iah:

konon2 RA juga said...

X AJAK!

ni nak merajok ni :(

tasnim said...

huhuhu, kami buat plan last minute la, mana tau konon2 RA juga nak ikut sekali... hehehe,

Jangan Merajuk daaaa, nanti cepat tua..

:P