Tuesday, August 3, 2010

Rahsia

Semester ini bermula dengan pelbagai perkara yang agak sukar. Perancangan yang kucar kacir. Perhatian yang tak menentu. semuanya serba tak kena. Sekadar meneruskan juga hari-hari yang mendatang. Awal-awal lagi mendapat berita keadaan kurang baik, ayah seorang sahabiah. kemudian dapat berita keadaan nenek seorang sahabat, dan dapat lagi berita seorang sahabiah sendiri berhadapan dengan musibah. Lalu ada pula berita mengenai keadaan seorang ustaz yang turut berhadapan ujian dariNya. Kehilangan, dan kehilangan. Baru sahaja selesai mensolatkan arwah ustaz dapat pula berita pemergian pak cik kepada seorang sahabiah. Semuanya berlaku hampir serentak..dalam jarak waktu yang terlalu singkat. Erm, benarlah besarnya rahsia kehidupan ini yang hanya Allah sahaja mengatahuinya.


Ogos...2 tahun lalu.


Kami melihat dia ketawa dengan gembira, seperti biasa. Namun siapa yang menyangka petang itu dia pergi untuk selamanya. Ogos ini, genap dua tahun dia pergi meninggalkan kami. Al-Fatihah.


Seingat penulis, da ramai juga shbt penulis yang 'pergi' dulu. seorang sahabat tu, teman sekolah rendah, meninggal kerana kemalangan. Ustaz juga, dah beberapa orang yang pergi dulu.

Allah...takutnya ya Allah...bila pula giliran hambaMu ini...

0 sahabat/iah: